image
 

Jaunumi

Biežāk uzdotie jautājumi - pacientu ceļvedis

23.12.2021

Medicīniskie pakalpojumi tieks sniegti epidemioloģiski nedrošā vidē jeb t.s. “sarkanajā” drošības režīmā, t.i. ir bez sadarbspējīgiem Covid-19 vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātiem.

Vairāk par pakalpojumu sniegšanu šeit

Informācija par neatliekamās palīdzības saņemšanas iespējām:

Tuvākā ārstniecības iestāde, kurā iespējams saņemt diennakts neatliekamo medicīnisko palīdzību:

Jelgavas pilsētas slimnīca,
Brīvības bulvāris 6,
Tālr. 63021802

Kad un kā saukt neatliekamo palīdzību?

Dzīvībai kritiskos gadījumos jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMP) dienestam - 113!   Plašāk lasīt šeit

Informācija par dažādiem citiem jautājumiem:

Kur saņemt medicīnisko palīdzību? Lasīt šeit

Valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumi. Plašāk lasīt šeit

NACIONĀLĀ VESELĪBAS DIENESTA informatīvais bezmaksas tālrunis 80001234

Plašāk par informatīvo bezmaksas tālruni šeit

Biežāk uzdotie jautājumi un atbildes par veselības aprūpes pakalpojumiem iedzīvotājiem plašāk Nacionālā veselības dienesta mājaslapā http://www.vmnvd.gov.lv, plašāk lasīt šeit:

Kāpēc veidojas rindas uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem ?

Rindas parasti veidojas uz valsts apmaksātajiem pakalpojumiem, kurus pacienti vēlas izmantot, maksājot tikai pacienta iemaksu. Tas galvenokārt notiek divu iemeslu dēļ:
1. Katru gadu valsts piešķir noteiktu finansējumu katrai ārstniecības iestādei, no kura izejot tiek plānots ambulatorās palīdzības apjoms katram mēnesim. Tātad piešķirtā valsts nauda ir ierobežota, un pacientu skaits, kurus iestāde var pieņemt, izmantojot valsts līdzfinansējumu, ir ierobežots, kā rezultātā veidojas rindas. Ne vienmēr pacienti ir gatavi gaidīt garajās rindās, tāpēc bieži izvēlas maksas pakalpojumus, kur rindas nav tik lielas, jo ārstniecības iestāde tās var regulēt pati.
2. Daudzi pacienti, nespējot sagaidīt savu rindu, dažādu iemeslu dēļ uz vizīti vai izmeklējumu neierodas, reģistratūru par to neinformējot, līdz ar to pārējiem pacientiem gaidīšanas laiks pagarinās.

Kas ir nosūtījums pie speciālista un kādos gadījumos tas nepieciešams?

Lai saņemtu valsts apmaksātu ārsta speciālista konsultāciju vai diagnostisko izmeklējumu, maksājot tikai pacienta iemaksu, nepieciešams ģimenes ārsta vai cita ārsta speciālista nosūtījums *. Pie tiešās pieejamības speciālistiem, nosūtījums nav nepieciešams, lasīt šeit

* nosūtījums nepieciešams arī, ja pakalpojumu sniedz apdrošinātai personai, kura norēķinās ar veselības apdrošināšanas polisi, ja to paredz apdrošinātāju noteikumi ar kuri noteikti Līgumā.

Ko nozīmē pacienta līdzmaksājums (iemaksa)?

Medicīniskos pakalpojumus iedala:
- maksas pakalpojumi;
- valsts apmaksātie pakalpojumi, kur pacientam jāpiedalās ar līdzmaksājumu t.i.- pacienta iemaksu. Tās apmēru nosaka valsts un tā ir vienāda visās Latvijas ambulatorajās ārstniecības iestādēs.

Pacienta līdzmaksājums ir maksājums, kuru pacients veic, saņemot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus. Sīkāku informāciju par Pacienta līdzmaksājumu, to apmēriem un atbrīvotājām iedzīvotāju kategorijām varat lasīt šeit


Ko nozīmē maksas pakalpojums?

Maksas pakalpojumi medicīnas aprūpē nozīmē, ka pacients pats sedz visu medicīniskā pakalpojuma cenas samaksu. Šo cenu nosaka veselības iestāde, kurā pacients ārstējas. Maksas pakalpojumus var segt arī ar apdrošināšanas polisēm. Katrai apdrošināšanas kompānijai un Polises veidam ir dažādi noteikumi, kuros tiek noteikts kādi un cik lielā apmērā pakalpojumi tiek apmaksāti.

Kādos gadījumos pacienti izvēlas maksas pakalpojumus?
1. Nepieciešamo medicīnisko pakalpojumu valsts neapmaksā.
2. Pacients nevēlas gaidīt valsts apmaksāto pakalpojumu rindā.
3. Nav ģimenes ārsta vai speciālista nosūtījums.
4. Speciālists, kurš rakstījis nosūtījumu, nav līgumattiecībās ar valsti.

Par Ārstniecības riska fondu, lasīt šeit

Vairāk par valsts apmaksātajiem veselības aprūpes pakalpojumiem SIA "Zemgales veselības centrā" lasīt šeit

Jautājumi un atbildes par Covid-19, lasīt šeit